Föra, 1 september 2009

Idag firar min blogg ett år!

En så jätteaktiv bloggerska kan jag inte skryta med att vara, men jag vill tro att den har fyllt funktionen jag eftersträvade. Att människorna i min omgivning som jag har nära om hjärtat men inte i det riktiga livet ska veta vad som händer med den mogna kvinna, som till och med har lyckats bli ännu lite mognare och klokare under det senaste året. Jag tänker inte lova att jag hädanefter ska blogga oftare, det brukar aldrig bli bra. Men hoppas kan man ju alltid!

Om exakt två veckor har jag jobbat min första dag i Stöten, för vintersäsongen 09-10. Det känns helt galet, men ska bli trevligt det med. Just nu kämpar jag mot stress för allt det som måste göras och en jävligt envis förkylning. Har fått hostmedicin baserad delvis på morfin och penicillin så det borde väl försvinna snart, men just nu känns smärtar det i hela huvudet så jag inte riktigt känner mig sugen på någonting. Vilket leder till ännu mer stress. Toppen!

På den positiva sidan så har jag ägnat mig åt "Stolthet och Fördom" hela eftermiddagen. Mr Darcy och Elisabeth går aldrig fel, det är kärlek på hög nivå. Plus att kursen i Etnologi som jag har börjat läsa är riktigt intressant! Och så trodde jag nyss att jag haft en helt vit vecka, tills jag kom på att jag och Pernilla drack vitt vin till sushin i Red Tower förra veckan. Aja, men nästan...
Ska nog bli människa av mig med. I sinom tid.

Här är en bild på mig och världens bästa syster. Aktarej vad jag älskar dig!



Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0