Stöten, 11 oktober 2009

Söndag i Stöten.

Det kan betyda en hel del.
Idag har det betytt ett tomt, kallt kontor, några koppar koffe, en hel del katalogbeställningar och många, trevliga samtal som annonserats av den mycket välkända signalen som skulle kunna väcka mig från de döda.

Det har även betytt ett sakta men tätt ihållande snöfall, från en vintergrå himmel. En kyla som bet sig fast i mina icke-vantburna händer (jamen, det brukar inte vara SÅ kallt!) och en porlande bäck som inte riktigt frusit fast än. Att nästan halka med gympadojjerna i snön i backen på vägen hem, den backe som jag nästan klarade av att springa upp för igår!

Städning av lägenheten, och en väldigt trevlig känsla i magen av citrondoften från grummet jag skrubbat med samt att man kan komma åt med dammsugaren utan att byta eluttag (annat än i Föra, det!) har också förgyllt denna söndag. Små, gyllene saker.

Det var även små, gyllene saker i form av välstekta, vackra raggmunkar som angelica och jag åt till middag, framför "10 things I hate about you". Åh, så gott det blev! Riktig lyx.

Jag har det bra. Det är tomt. Det är kallt. Det är snöigt. Och lugnt. Och rätt trist ibland. Men det finns många små, gyllene saker som gör att en Söndag i Stöten blir precis det jag vill ha.
Det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0