Stöten, 29 november 2009

Jag fick skäll av Amanda idag för att jag är så dålig på att uppdatera min blogg.
Och jag kan ta det. Jag har varit rikigt dålig på det. Ledsen för detta. Vet inte riktigt vad jag har som ursäkt.

Idag är det första advent och försäsongen tog officiellt slut med att resten av huset fylldes med folk och de tjejer som ska jobba i repan och skipass kom upp nästan allihop. Vi firade detta med glögg, pepparkakor, lussebullar, julskum och julmusik och förstås det juligaste av allt - real madrid mot barcelona... jag var väldigt uppslukad av matchen. eller inte.

Annars har försäsongen följt ett ganska tydligt mönster, vilket är bra för oss vanemänniskor. Jobb antingen 8-17 eller 9-18 måndag till fredag, vin och idol fredagkväll följt av singstar eller film. Lite finare middag på lördagen efter antingen en skidåkartur, en sväng ner till byn eller städning eller bara chill i soffan. Mera vin, spel eller singstar till halv fyra, och sen vimla hem i natten.

Ibland har vi vimlat iväg från fjället, och då kan det gå lika illa som det gjorde i fredags för en ofantligt dum fröken hedman. Detaljer kan vi ta en annan dag, men jag saknar för tillfället telefon. And that's all I have to say about that.

Jag ska försöka bli bättre på att blogga. Och jag måste bara tillägga att utanför fönstret hör jag nu det välkända ljudet av snöläggningen som jag nästan glömt bort helt och hållet. Det är minusgrader!!! OCH det har kommit en del natursnö idag.

Det blir nog en Grand Opening i år med.

Puss!

Mest besökta sidan just nu: http://www.yr.no/sted/Sverige/Dalarna/Granfjällsstöten/
Ser bra ut! Även här: http://stoten.se/webcam.asp

Tack. Och tusen tack för alla underbara människor som jag har lyckats samla på mig.
Ni är bäst, glöm inte det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0