Stöten, 24 mars 2009

Idag känner jag verkligen livet i mig!

Egentligen började det igår. Jag, Emmelie och Julia tog min lilla skruttbil ner till Sälen och inhanlade bland annat 10 kilo potatis, ett kilo rimmat sidfläsk och en flaska mintuu. Sen fikade vi på Bullans café och tog oss sen tillbaka till Stöten.

När vi väl kom hem så förfestade vi innan after skin med just mintuu och varm choklad, sen åkte vi upp och snackade och drack öl och lyssnade på musik. Efter det var det hem igen, chillade, åt och pratade och förfest innan Måndagsklubben - som var den roligaste på länge! Bland annat så dansade vi till "Stay the night" och "Pokerface" när ljuset tänds, och skrattade en himla massa. Jag och Emmelie kom hem på ett ovanligt sätt igen - pulkafärd i natten är bland det bästa som finns!

Idag vaknade jag till strålande sol av Emmelie som var ute och gick halv nio - och sen har dagen bara fortsatt! Innan 10 hade vi skalat alla tio kilon med potatis, och efter att ha lånat en matberedare av Anna på Branten och suttit och solat på Skidtorget en timme så återvände vi hem och rev och pressade och knådade och hackade lök och rullade och gjorde kroppkakor så det stod härliga till. Hela tiden har spotify spelat Siw Malmkvist och annan glad musik. Jag har dokumenterat alltihop och ska uppdatera med bilder snart! Nu står de sista på spisen, vi har dukat fint med långbord och unnat oss ännu en varm choklad med mintuu i solen på trappan utanför vår lägenhet.

Vi är rätt trötta nu.

Men åh, vilken underbar dag det är! Trots att varken Emmelie eller jag har gjort kroppkakor från början själva någon gång har vi ändå lyckats! Och inget har kunnat få vårt humör att bli något annat än solskensglatt, och så kommer det att fortsätta.
Det känner jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja nu har jag ju inte tittat in här på ett tag men jag saknar dig. Kom att tänka på det när jag hörde Highway to hell idag. Konstig koppling men så är det. Glad att du har det bra, ville bara säga kram osv. Här får du en kul länk och så hörs vi. Puss!

http://www.youtube.com/watch?v=NMfh4WQuGc8&feature=related

2009-03-24 @ 20:24:17
Postat av: matilda

Hej lilla hemmafrun. Ser dig som hon o Adam och Eva, solskensglad i förkläde! Hej lilla älskling!

Kroppkakor alltså, vad avundssjuk jag blir!!!!!



Gott !!!

2009-03-24 @ 22:59:58
URL: http://listennow.blogg.se/
Postat av: A

Du är så bra.

2009-03-25 @ 22:25:16
URL: http://bodycake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0