Stöten, 5 januari 2009

5 dagar in på TJUGOHUNDRANIO så känns det som ett bra år.

Jag tror på det här året. Om det fortsätter i stil med de två senaste, då det bara har blivit bättre efterhand, så utgår jag ifrån att det kommer fortsätta så. I takt med att man utvecklas som människa så lär man sig ju även uppskatta vad livet ger en, istället för att tro att det ska vara på ett visst sätt som man i sin naivitet har klurat ut. Risken för att bli besviken försvinner väl med åldern, antar jag. Ju mer man har varit med om desto mindre fördomar har man också, och bilden av hur världen verkligen är kanske blir mer sann.

Och om jag nu läser igenom ovanstående meningar kan jag ju konstatera två saker:
1. Jag kommer fortsätta vara en Mogen Kvinna under 2009 också. Kanske att jag till och med blir övermogen...
2. Jag behöver skriva mer. Har inte riktigt fått rutin på att skriva av mina analyseringar i dagboken som jag annars gör, och då blir bloggen lidande. Eller det kanske är en fördel? Respons, tack!
3. Jag saknar Magda. Hon är mitt utlopp för djupanalyser, av både mig och henne. Ska försöka få tid för det också.

Jag har lovat massa saker för året som kommer. Några gamla vanliga -  typ "Gå ner i vikt" och "Börja träna". Men det jag verkligen har som plan för 2009 är att JAG SKA BLI RIK!

Yes, du läste rätt. Pengar, cash, gräs, pesetas - kalla det vad du vill. Det ska rulla in. Och hör sen.

Så 5 januari 2010 kommer jag vara lättare än nu, vältränad och stenrik. Det känns som om jag har det inom räckhåll.

Nu måste jag kasta mig in i duschen. Mitt hår är lortigt (Tintin garvade när jag använde det ordet - "som man sa när man var liten ju!") för jag hann inte i morse. När jag till slut kom ut i köket efter att ha snoozat i en halvtimme så frågade Emma varför jag satt klockan så tidigt på sin lugna dalmålsdialekt. Det undrade jag också, eftersom jag varken hann duscha eller gå upp till jobbet som jag tänkt... Nu ska jag däremot ta tag i mitt liv lite. Bara lite eftersom anledningen till duschandet inte är för att mina roomies ska få umgås med en ren människa utan för att vi ska förfest med chartertema innan måndagsklubben!
(Frågor om vad det innebär hänvisas till Emmelie Berglund och Emma Spjuth, före detta reseledare på Solresor.)

Skriver (förhoppningsvis) snart igen!

PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0