Stöten, 13 februari 2009

Fredagen den trettonde.

Hur många olyckor har egentligen hänt idag just på grund av att folk fokuserar på att det är en otursdag? Jag som sitter med almanackan framför mig dagligen tittade två sekunder extra för någon dag sen och konstaterade att det här är den första av inte mindre än TRE av årets fredag den trettonde. Otur och 2009 kanske hänger ihop, vad vet jag.

Själv hade jag mer otur fredagen den sjätte. Förlorade mitt kortfack, tappade det i snön, och sedan kom det ca fyrtio centimeter dagarna efter. AAÄH! säger vi om det, vad mer ska man säga? Kanske "det som göms i snö, kommer upp i tö!" som den där gamla goda visan går. Lär väl hitta det när snön smält bort i april eller nåt.

Fredagen den trettonde har däremot varit en riktigt bra dag hittills, slutade vid fyra och gick rundan runt kronoparken som är 8 eller 9 km lång, och fick lite solljus på mig. Är faktiskt en stor skillnad nu mot vad det var i december - slutar man vid fem har inte solen hunnit ner bakom de norska bergen än. Det är ljust på after skin! Det känns att våren är på väg, hur sjukt det än låter när det på liftrapporten i morse stod att vi har 77 cm snö i dalen...

Jag har i alla fall inte haft lika mycket otur som de grabbarna vars olycka gör att vi fortfarande är skraja för den här dagen.
Tempelriddarna.




Alla var ju liksom inte lika coola som Arn.

Eller så var dom det och det var det som påven retade sig på. Plus att de hade så himla mycket pengar och låtsades veta var The Holy Grail fanns och allt det där (lästips: Da Vinci koden av Dan Brown och "de harrrliga böckerna om Arrrn!")
Hur som helst så utfärdade han en bulla som bestämde att alla tempelriddare runt om i Europa skulle sökas upp och halshuggas - just fredagen den 13:e någon gång på 1300-talet om jag inte minns fel.

Lite historia minns jag fortfarande - men jag antar att det var rätt mycket som jag har förenklat.
Vill du ha en utvecklad historia så kontakta Jörgen och Annica Hedman.
De kan allt.

Nu ska jag kasta mig in i bilen och åka upp till Repan och köpa godis och försöka komma på en riktigt bra anledning till att jag inte behöver följa med ut ikväll. Jag är verkligen inte sugen.

Puss!

Kommentarer
Postat av: A

Lördag den fjortonde. Puss

2009-02-14 @ 13:59:42
URL: http://bodycake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0