Föra, 1 september 2008

Att det kan finnas så mycket ord!

Jag åderlåter mig själv på ord dagligen, i många olika former, och ändå finns det så mycket kvar att tömma ut. Så därför har jag skapat min allra första blogg. För att sprida mina ord på ett mer behändigt sätt. Fast det är ju i och för sig behändigare att bara klottra ner några ord i en anteckningsbok som får plats i fickan, än att sätta sig vid datorn och knappra. Hur som helst - här är jag, och här kommer jag stanna!

Jag är en person som hänger upp mig på datum och speciella tidpunkter. Jag tänker ofta "För exakt en månad sen" eller "ett halvår sen" och sen den specifika händelsen som är så viktig att minnas. Därför beslutade jag mig för att vänta till måndagen den första september med att börja mitt bloggande - just för att det är en måndag, den första i årets första höstmånad. Och så var det exakt ett år sedan jag och mamma hade 58-års fest, och det var verkligen en kväll att minnas...

Den första september känns allt ganska definitivt, sommaren är över och hösten börjar. Tillsammans med den kommer även allvaret, man börjar om med alla gamla vanor och kommer in i en vardag som man nästan börjat sakna under en sommar utan några ramar alls.

Det känns som en bra tid att ta nya beslut, att börja rikta in sig åt ett annat håll och börja planera nästa steg i livet. Det är vad jag kommer ägna september åt - att planera Den Stora Resan till London! Kommer att bo där till jul tillsammans med Rebecca, Agnes, Sanne och Hanna och prova på stadslivet där. Det ska bli helt fantastiskt!

Tills dess ska jag nog gå några varv runt Föra socken och tänka över Livet. Som vilken Mogen Kvinna som helst.

Tjing!


Kommentarer
Postat av: Vallentunaborna

Vi har - uppenbarligen - hittat din blogg och lovar att kolla den med jämna mellanrum. Vi har just kommit hem från en resa, som slutade med fyra nätter i fyra städer. Kul, men lite jobbigt. Din förestående resa är ju längre än tolv dar, vi önskar dig en kul men lite jobbig resa, för det är dom bästa. P & K från K & B !

2008-09-26 @ 10:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0