London, 2 Oktober 2008

FRAMME!

Det ar helt galet att jag redan har varit har i fyra dagar, knappt det. Det kanns som om jag har bott har for evigt. Jag snappar snabbt upp rytmen och hittar latt i tunnelbanan, och med mitt oystercard som gor att jag kan aka hur mycket som helst sa kanner jag mig nastan som en londoner!

Lagenheten ar toppen, det ar helt fantastiskt att slippa bo med massa okant folk pa hostel - aven om det ocksa har sin charm. Nu kanner jag mig redan som hemma, trots att jag inte har betalat deposition och hyra an.. men det har jag kranglat med idag och ska fixa imorn, och allt det pa grund av varldens mest underbara lilla mamma hemma pa oland. TACK igen!!!

Resan gick ocksa bra, men jag var sjukligt nervos, sov ingenting och hade ont i hela kroppen av spanningar. Fast sen gick allt sa bra sa! Jag laste storre delen av tagresan (Matildas Boktips: "Forsoning" av Ian McEvan, tror jag han heter) checkade in en 4 kilo for tung vaska som anda fick aka med gratis, laste lite mer, gick till gaten, laste annu mer, gick pa flyget, flog, laste och dromde mig bort over molnen. Sen gick det smidigt av pa gatwick ocksa, min vaska kom bland de forsta, jag kopte tagbiljett till gatwickexpress och var pa victoria station inom en halvtimme. Smidigt!

I tisdags var vi pa imperial war museum och sag en utstallning om forintelsen, och igar var jag, hanna och sanne och sag tower of london (utifran bara, det kostade att ga in) och sen gick vi langs themsen en bit. jag lamnade ett CV pa Salvation Armys cafe, och han ringde imorse! Men man skulle jobba ett halvar, och det ar ju inte riktigt min plan..

Idag har jag lamnat CV pa Urban Outfitters, tva kladaffarer och en bokhandel. Det ska ga det har! Jag har ett CV kvar i min vaska, sa ska ga en svang runt soho nu nar jag ar klar har.

Annars ar allt toppen. Jag handlar mest mat nufortiden, och igar bakade jag brod som jag och becca at till soppa. Om jag kanner mig som hemma?

YOU BET!

som hemma fast ändå inte

Kommentarer
Postat av: Agge

I'm so happy for you darling.

2008-10-02 @ 17:05:20
Postat av: emmy

härligt hur du verkar ta till dig staden, och den dig, så sjukt..snabbt! skönt. Jag hoppas du får jobb på urban outfitters, coolpoäng på den!

jag är sjukt trött efter en hel eftermiddag/kväll i kalmars inredningsbutiker. Mest tid på inte helt oväntat- IKEA. Vi har köpt en hänggunga! Kör på tjejen och lycka till. Puss

2008-10-02 @ 21:27:28
URL: http://myspace.com/emmyphoto
Postat av: Anonym

Hej Matilda, halsningar fran Holloway har! det later som ni har det jattebra, och gud vad nyttigt ni ater, ifors ater jag ju mest veganmat..

Ses i morgon!



PUSS!

2008-10-02 @ 21:56:24
URL: http://listennow.blogg.se/
Postat av: lovisa

aaah! jag saknar dej.

och jag visste att du skulle gilla försoning.

2008-10-03 @ 16:20:22
Postat av: Agge igen

(Jag läste Försoning i Indien!)

2008-10-05 @ 23:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0