Lismore Circus, 12 Oktober 2008

Vi är fem stycken som bor i en trerummare i Lissmore Circus.
Det är lika med fem stycken laptops.
En mac, en compaq och tre hp.
Just nu är alla igång, och alla kan vi surfa på internet! Fast det är rätt långsamt, men ändå. Jag och Hanna sitter i köket, Becca på Olofs säng i vardagsrummet och Sanne och Olof i soffan i samma rum.
Nån dag snart ska vi ha kvalitetstid med varandra istället för våra svarta burkar. (Okej, Beccas mac är vit...)

datasalen


Internetgubben kom och kopplade in allt i fredags, och tills igår funkade internet. På min dator. Så det har fungerat bra, vi har fått turas tills Olof fixade det trådlösa idag - och ja, här sitter vi nu.

Efter att jag hade skrivit det sista inlägget gick jag en härlig promenad - och upptäckte att bara fem minuter från oss ligger ett av Londons finaste grönområden (tror jag, har inte sett alla), nämligen Hampstead Heath! Solen sken och jag klättrade upp för en backe, och om jag vände mig åt ena hållet var det fält, en liten sjö gulnande träd. Vände jag mig åt andra hållet såg jag London Eye och resten av stan. Riktigt häftigt!

Resten av fredagen ägnade jag åt Vänner, och så tog jag mig till Camden för att gå en sväng på marknaden där. Börjar faktiskt tröttna på marknader, det är samma saker hela tiden och jag glömmer alltid att ta ut så jag har kontanter och då kan man inte köpa nåt. Dreglade lite över kläderna inne på Amerian Apperal och handlade ricotta och spenattortellini på Marks&Spencers och sen åkte jag hem och åt och kollade på mera Vänner och tänkte "Jaha, är det så här det kommer vara?" Helt ensam en fredagkväll, utan några planer, en dvd-box och massa snacks. HEJHEJ ENSAM TJEJ!

Sen kom Sanne och Hanna hem, och efter dem Rebecca och då mådde jag lite bättre. Vi drack vin och satt hemma och hade en jättemysigt förfest alldeles för länge, så när vi väl kom in till stan hade allt stängt (Brick Lane kallas numera Brick Lame) så vi fick åka hem igen, efter inhandlande av McDonaldspommes och sovande på bussen.
Trots det en härlig kväll.

Igår vaknade jag av att Sanne kom in till mig och Becca och hojtade GOOD MORNING!
Då var klockan halv ett. Becca fick panik och jag tyckte att det var skönt.
Vi gick till Hampstead Heath och gick världens långpromenad och njöt återigen av det otroligt vackra höstvädret. Jag kommer nog att sno några av Beccas bilder som hon tog, de blev verkligen bra.
När vi kom hem hade Olof och hans polare Patrik gjort pannkakor, och det var helt underbart. Resten av dagen slöade vi, bakade muffins och fikade och - kollade på Vänner.

Idag steg jag och Becca upp lite tidigare och har varit i Notting Hill och fikat. Dessvärre var marknaden stängd (eller dessbättre kanske, se ovan) men vi hade trevligt ändå. Sen tog vi en buss tvärs genom hela stan och gick på Tate Modern, enbart för att KONSTatera att det var samma utställning som vi var på när vi var där förra året under tågluffen. Så vi gick igenom rätt fort, och satte oss sen på en trappa under Millenium Bridge och tittade ut över Themsen. Efter det kikade vi in i St Pauls Cathedral - jättehäftigt, men vi såg ingen ölandssten som tydligen ska finnas där...

Om lite mer än en vecka kommer jag att få se riktig ölandssten igen, så mycket jag bara orkar. Då kommer jag nämligen vara tillbaka på ön, och börja fundera ut nästa drag i det här spelet som är mitt liv. Då har jag fått lite bergsluft från Stöten också, och lite Stockholmspuls i blodet.

Det kommer bli bra. Det känns bra i magen, och det brukar man kunna lita på. Så nu har jag drygt fyra dagar att NJUTA av London på, precis som jag har gjort sen 29 september då jag klev av flyget.
Och jag ska börja med att gå på Primark.

Puss!

Kommentarer
Postat av: sara

du skriver så bra! jag är fast i ditt skrivande varje gång! puss!

2008-10-13 @ 10:44:43
Postat av: matilda

haha vi har ingen tv och INGEN data, men mycket mer hmmmm hmmm samlag

2008-10-14 @ 16:19:16
URL: http://listennow.blogg.se/
Postat av: Anonym

:):)

2008-10-14 @ 21:28:01
URL: http://listennow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0