Lismore Circus, 14 Oktober 2008

Idag har det varit en lugn och seg dag. Jag har hängt med Hanna och Sanne hemma i lägenheten, de var lediga från jobbet. Riktigt mysigt! Jag och Sanne gick en sväng runt Hampstead Heath också, skönt men med riktigt englandsväder - mulet och småregnigt. Fast vad kan man egentligen vänta sig?

Igår var jag och shoppade, mellan tolv och fyra typ. Jag har en kluven känsla när det gäller shopping. Å ena sidan gillar jag kläder och stil och vill gärna ha häftiga plagg som jag trivs i. Å andra sidan så ska det helst vara billigt och annorlunda och man ska hitta det direkt i första bästa affär man går in i.
Dessa båda sidor går inte riktigt ihop. Själva grejen med shopping är kanske "jakten" - efter det perfekta plagget, oavsett om det är jeans eller en kappa eller ett par knästrumpor. Perfekt i det fallet att det är exakt som man har föreställt sig det eller har sett i någon tidning eller liknande. Jag har lätt att föreställa mig vad som vore snyggt, och ganska lätt att färdigställa en problemformulering med underfrågor ("okej, vad behöver jag? vad vill jag ha? vad har jag råd med?") men sen orkar jag inte hålla hela vägen. Om sanningen ska fram så tröttnar jag rätt snabbt på själva letandet, och är nog mer en spontanshoppare.

Trots detta gick jag då på Oxford Street hela dagen igår. Och köpte en skjorta, ett par tights, en kjol och en sjal för 15 pund. Fyndat! Så jag är helnöjd, men inte sugen på att kasta mig ut i det där igen. Jag är nog lite för snål också, jag unnar inte mig själv att köpa kläder. Jag ska bli bättre på det. Jag måste bli bättre på att unna mig - lagom mycket.

Hittade en helt underbar kjol på HM, den kostade nog 34 pund och vägde 5 kg för den var gjord av något ylleliknande material. Jag kände mig direkt som en godsägarfru, och tänkte nästan köpa den och ta tåget upp till Skottland och leva loppan. När jag sett min desperata blick i spegeln och insett att det inte riktigt höll, och mindes mina 9 kilo i övervikt på Ryanair på torsdag tog jag beslutet att inte köpa den och ta med den till Sverige heller. Men HM är ju svenskt! Jag kanske kan bli fru till en svensk godsägare istället...

ge mig ett gods, snarast!


Igår sökte jag även några distanskurser till våren, mediekommunikation, filosofi och genusvetenskap. Kändes kul och spännande, får se om det blir något av det i slutändan.

Dagens Lista har jag stulit från Lollos bilddagbok. Vassego ådedåva:

KLÄDER
Skor: Svarta spetsiga och keds.
Sneakers: Nyinköpta blå Cheap Moday
Jeans: Höga Wrangler och svarta
T-shirt: Fredriks Venedig t-shirt från 77 typ
Underkläder: Bekväma

ACCESSOARER
Väska: Gamla lekväskor
Plånbok: Gammal och trasig från Wedins.
Solglasögon: HM piloisar från herravdelningen
Klocka: Guldigt armbandsur omgjort till halsband

BADRUM
Tandkräm: Pepsodent
Tvål: Oliv
Schampo: Maria Nila I CARE 
Balsam: Samma som Shampo
Parfym:
Lacoste
Medicin: Astmamedicin emellanåt
Vitamin: Inga. Det är inte så bra. Måste börja med det.
Huvudvärkstablett: Ipren

MAT OCH DRYCK
Mineralvatten: Ramlösa med mindre bubblor
Bröd: Nyttigt med mycket nötter och frön
Glass: Typ jordgubb

HEMMA
Säng: Smal och knarrig nittiosäng
Lakan: Grönblommiga typ
Espressomaskin: Nehej du! Här dricks det Nescafé
Kylskåp: Fungerar bra. Vi har frostat av frysen också.

ÖVRIGT
Frisörsalong:
Tinas Klipp i Löt.
Bank: ICA och Handelsbanken
Mobiltelefon: Sony Ericsson, den med guld.
Färdmedel: Tunnelbana och buss.

Yep!
Det var allt för idag.
Puss!

Kommentarer
Postat av: lollo

kolla på hms hemsida om kjolen finns där. puss!

2008-10-15 @ 09:20:28
Postat av: Mamma

Pappa hälsar att du är en j-a materialist, men han älskar dig ändå och jag säger (som han) livet är för kort för att dricka nescafé.

Älsk

Mor

2008-10-15 @ 21:51:03
Postat av: mamma

Jag glömde; du är alldeles,alldeles underbart vacker i den där godsägarkjolen. PUSS

2008-10-15 @ 21:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0