Stöten, 31 december 2008

GOTT NYTT ÅR!

Det är det i alla fall snart, så jag får vara ute i god tid idag för en gångs skull.

Idag är jag ledig, sitter i köket med ett stort glas te och honung framför mig, i tofflor, tajts och fleecetröja. Jag och Emmelie ska snart ge oss ut i backen, det går inte att motstå. Utanför fönstret är det nämligen strålande sol och 20 grader kallt och vi kan åka hur mycket skidor vi vill!

Så jag tänkte trotsa huvudvärken som gårdagkvällen har givit mig. Det var riktigt roligt - vi körde ju på ett vinnande koncept. Förfest hos Amanda, Tintin körde upp till Brasset, häng i baren på Brasset, sitta och snacka, gå ner till Tipi, hänga där och snacka, gå upp till Brasset igen och DANSA! Det är så galet roligt. Men jag har varit lite förkyld och när jag är förkyld så hostar jag ju. Massor. Vilket ledde till att jag knappt kunde prata när jag åkte hem - därav teet och honungen!

Det här året har varit väldigt bra. Det har gått fort, mycket har hänt, och jag känner att jag tycker bättre om den Matilda som tar avsked av 2008 än den som sa hejdå till 2007. Jag har jobbat mycket, jag har rest en del och jag har träffat massor med underbara människor - vissa helt nya och andra som jag känt lite smått sen tidigare vars bild har förändrats. Jag är mer medveten om vad det är jag vill, och att det faktiskt är det som spelar någon roll om jag ska må bra eller ej. Jag har blivit lite mer klarare över framtiden, och det känns tryggt. Framförallt så har jag kul mestadels av tiden - visst har det varit kämpigt, men livet är sånt också. Kanske att jag helt enkelt har blivit en Mogen Kvinna? Eller inte...

Nu står Emmelie och hoppar här, jag måste klä på mig!

GOTT NYTT ÅR återigen, och ha det riktigt kul ikväll!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Agge

I just called to say I love you förut, men det var ingen Matilda i luren så jag gissar att du var ute och vickade på rumpan i slalombacken. Happy new yeaaar.

2008-12-31 @ 15:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0