Stöten, 28 december 2008

Idag har jag åkt skidor!

Och det gick faktiskt bra! Trodde att jag skulle slå mig gul och blå, men jag trillade bara fyra gånger, och skrattade konstant under dessa fall. Åkte i ungefär två timmar och kommer ha helt galet mycket träningsvärk imorgon, men det var det verkligen värt.

Det mäktigaste var när jag kom upp med stolliften över krönet på fjället och möttes av en strålande vintersol. Då kände jag verkligen livet i mig.

Apropå träningsvärk så hade jag det i hela benen igår också. I fredags var vi nämligen på Brasset och dansade, efter en jättetrevlig förfest hos Thomas med tårta, ABBA-singstar och Rock Band. Sjukt kul! Sen blev det Tipi ett tag innan jag, Amanda, Mikaela och Pernilla rockade loss på det halvtomma dansgolvet. Gårdagen blev därför rätt seg, vi slappade och fikade på Bistron och kollade på Körslaget på kvällen. Lugnt och skönt för första gången på hela veckan!

I torsdags kom Amanda hem från Växjö och var riktigt pepp på att gå ut, på Tipi då. Så vi drack vin hos henne efter jobbet och dansade och åkte sen upp till Tipi. Igen. Vi slutade där ett tag på julafton också - det var en väldigt annorlunda men trevlig dag.

Det är så härligt att vara här, jag kan inte säga det nog med gånger. Vi jobbar och skvallrar och äter gott och dricker gott och njuter av livet. Så som det ska vara! Det är så härligt att veta att det är fyra månader kvar! Fast samtidigt vet jag också att dessa månaderna kommer gå snabbare än vad jag for ner för backen idag...

Det är trots allt ett tag kvar - och innan dess ska året ta slut. Det ska firas på Brasset - har köpt en biljett idag! Ska ha på mig min Lilla Svarta och eventuellt svara spetstights inköpta på Åhléns i Borlänge i måndags. Kanske de vita handskarna också. Vi får se.

Nu bara ordbajsar jag så nu ska jag sluta och vara lite social med Mikaela och Angelica eftersom jag sitter nere hos dem och surfar istället för uppe hos oss!

GOD FORTSÄTTNING kära små stora!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0