Stöten, 24 december 2008

"Det började redan när hon skar sig i tummen på julaftons morgon."

Bra början på en bra bok som ska skrivas av mig någon gång, det är självupplevt - jag skar mig när jag diskade imorse. Vad som började vet jag däremot inte, så förslag på handling i övrigt mottages gärna!

Idag är det julafton, jag sitter med min julklapp i knäet - en kudde från IKEA som man har datorn på, ett alternativt datorbord. Den är kanoners! I fönstret lyser en julstjärna, på tvbordet har nästan adventsljusen brunnit ner och datumljuset är nere på nittonde (hur kommer det sig att man aldrig hinner elda ner det? I och för sig började jag igår...) och på TV:n springer Berra och Uffe omkring och letar efter Morfar i "Kan du vissla Johanna?". Det är verkligen jul! Fast annorlunda, alternativt och faktiskt riktigt bra det med. Det var skönt att vara hemma och få jul där också, och som tur är kommer det ju fler jular då man kan göra annat.

Nu ska vi snart åka ner till Caroline och äta massor med julmat, hon och Emmelie var och handlade igår så hela deras kyl var proppad! Så vi kommer äta tills magen står i fyra hörn - vilket det känns som att jag har gjort hela dan idag, började med gröt imorse och fortsatte med fika och godis och allt möjligt. Skulle ha åkt skidor, men det blev inget. Hann inte - det är alltid så mycket annat på julafton som man ska göra! Men på lördag tamejfasen, då ska jag ut i backen!

Hur som helst - allt är så bra som det kan bli här i Stöten, julen känns närvarande och helt fantastisk.
Och det bästa är att det kommer att fortsätta så, i alla lägen under hela livet.
Det känns tryggt.

GOD JUL önskar jag er alla!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

snart ses vi igen!

upp till oslo imorogn för att packa om bilen til snowboard. denna gången har jag med mig prisen. inte lika mycket alkohol som sist ... eller jo. fast mer utspritt på en vecka:) se ya sooon:)

2008-12-26 @ 21:16:21
URL: http://annnalenna.blogg.se/
Postat av: stränga mostern

Lilla stora Mimsan!



Här kommer några förmaningens ord från din stränga moster som själv satt hemma och knypplade när hon var i din ålder. Så minns jag det i alla fall. Glömde vad jag skulle förmana om....



Nåväl. Vi har idag tittat till de dina i Föra. Jag kan lugna dig med att allt är som vanligt förutom att du inte var där. Sickan var kärleksfull och Mister inte alls så dum i huvudet som elaka tungor säger. Nu är vi tillbaka på Klinten och mörkret har lagt sig över Alvaret. Imorgon åker vi hem till storstaden igen.



Vi skulle vilja skicka dig en liten julklapp. Kan du skicka oss din adress!



För övrigt kommer vi åt dina håll vecka 9 så då får vi försöka ses.



Nu till förmaningarna....som jag återigen glömt....



Puss och kram och Gott nytt år!



Malin

2008-12-27 @ 20:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0