Stöten, 15 december 2008

Herrejävlar, vilken helg!

Nu är det måndag, den första helgen då Stöten öppnat har passerat. Den har varit helt galen!

I torsdags när vi öppnade jobbade jag till fem, tror jag, åkte hem och åt mat och surfade lite :) Efter det gick jag hem till Amanda som bor fem minuter från mig kanske, i Övre Nedre. Det låter som världens kodord, men det är bara en förkortning av ett av de båda husen som ligger i Övre Yrsnöbyn. Ett ligger nämligen lite längre upp mot anläggningen - det är Övre Övre, och då blir det andra självklart Övre Nedre. Vi har även Nedre Yrsnöbyn, och där finns Nedre Övre och Nedre Nedre. Rätt logiskt när man vet om det, men i början kände jag mig som ett levande frågetecken när det gällde alla förkortningar. Här kommer några till:

WC-backen: Vadå, en toabacke? Ehm, nej.. inte direkt. World Cup-backen är det såklart, den som vi alltid garanterar ska vara snölagd.

Brasset: Smeknamn för Brasseriet, restaurangen på hotellet som även är nattklubb med världens röj! Åtminstone fredag och lördag.

Tipi: Förkortning för Tipi Bar, den mysiga baren en trappa ner på hotellet.

Aja, i torsdags gick jag iaf ner till Amanda och umgicks med henne, Mikaela, Thomas och Leontine. Tre av deras gamla säsongskompisar var där också, Anna-Lena, Jonas och Anna, och det var riktigt trevligt. Vi åkte upp till Tipi - premiärkvällen! - och kom hem runt halv ett.

Fredag så jobbade jag till fem, kollade in på After Skin en snabbis - världens drag!! -  åkte hem och fixade iordning mig och sen käkade jag med ovanstående gäng minus Tintin (Leontines smeknamn) och Thomas. Efter det förfestade vi i den Ranchstuga som Anna-Lena, Anna och Jonas bodde i, sen åkte vi upp till Brasset och dansade galet mycket. Det var ett riktigt häftigt alternativt luciatåg efter tolv, med ett gäng från Göteborgs Balettakademi. Sen var det efterfest ett tag och sen vandrade jag hem i kylan.

Lördag jobb igen, nio till fem. Det var rätt lugnt, men kul ändå. Jag trivs riktigt bra, det är ett kul jobb. På kvällen kom Tintin och hennes kompis Helena och vi snackade och sjöng och dansade och sen drog vi upp till Brasset igen och fortsatte med det även där. Det var inte lika mycket folk som på fredagen, men det var ändå riktigt roligt.

Igår ringde Emmelie till mig vid tio i nio från receptionen och sa "Matilda, jag har ett uppdrag till dig."

Det är nämligen så att vi har en interntransport som man kan ringa till Repan (ännu en förkortning, Receptionen såklart) och beställa. Det används framförallt under kvällen när alla ska upp till Brasset, men ska även gå på avresedagarna som jag har förstått det. Det gjorde den inte igår, men folk som inte hade bil behövde ändå hjälp att komma upp till Repan med sin packning. Där kom jag in i bilden! Jag hämtade nyckeln till den stora 9 sitsiga bussen hos Elias som också jobbar i Repan och körde till Ranchen för att hämta första omgången med gäster klockan nio. Med i den här bilden av mig som kör i denna gigantiska buss (min bil är typ en tredjedel av den - imagine it!) ska detaljen snö finnas med. Vägen är alltså vit och diket är svårt att se. Eller vart vägen går överhuvudtaget. MEN NEJ - JAG KÖRDE INTE I DIKET! Jag körde däremot in på en smal väg framför den Ranchstuga där jag skulle hämta gästerna och trodde att jag skulle kunna köra fram och vända. När jag lastat in allt och började köra fram igen insåg jag att det var en återvändsgata. Alltså var jag tvungen att backa ut! Herrejävlar, det var bland det jobbigaste jag gjort! Men det gick till slut - efter typ tio minuter var jag på väg upp till Repan igen. Sen hämtade jag några gäng under förmiddagen, men en sak är säker.
Jag är glad att jag jobbar i Bokningen och inte som Taxichaufför! Jag håller mig till småbilar istället.

Dagen gick rätt fort, det ringde en hel del, men när jag kom hem var jag heeelt slut. Efter att jag hade ätit och pratat med Becca så sov jag i en timme - och sen bytte jag om och förfestade lite (framför datorn, haha!) och vid tio åkte vi till Högis på Kick Off för alla säsongsarbetare i Sälen. Det var stort, mycket folk och ganska bra musik så ja, riktigt skoj. Vi åkte hem typ kvart över ett, och sen sov jag som en stock när jag kom hem.

Idag är det den fjärde måndagen jag är här. Å ena sidan känns det som igår jag kom och å andra sidan känns det som om jag har varit här i evigheter. Det är riktigt roligt att säsongen har börjat nu, det kommer nog bli toppen.

Men på torsdag kommer jag hem! Det ska också bli toppen, eller inte bara det.
Det ska bli helt och hållet underbart!

Innan dess ska jag på personalkväll på Tipi - det är MÅNDAGSKLUBBEN!

Puss!


Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

åååh. måndags klubben!! vilken lyckost du är. suttit på jobbet och svurit idag för att jag inte tackade ja till att jobba en säsong till... ta vara på alla underbara händelser! ses om MAX 13 dagar (jag och min bättre hälft kommer snart hem fårn USA och vi funderar på att komma tidigare=) då blir de feest och massa mys! stannar ju enhel vecka.. längtars om tusan. älskar stöten! gemytligt är bara förnamnet=)

2008-12-15 @ 21:54:16
URL: http://annnalenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0