Stöten, 11 december 2008

Idag är det GRAND OPENING!

Nu har alltså Stötens anläggning öppnat, ett gäng backar och liftar öppna, ikväll öppnar Tipi Bar och imorgon är det första kvällen på Brasseriet! Under de tre veckor (helt galet att det redan är så länge redan!) som jag har varit här har det varit helt tomt med folk, bara ett fåtal folk som jobbat. Trots det har det varit fullt upp med lussebullsbak, fikastunder, middagar, spelkvällar och massor av skratt och sång.

Jag bor i en lägenhet tillsammans med två jättehärliga tjejer. Vi delar två rum och kök, jag och Emmelie sover i rummet och Emma i vardagsrummet. Köket är toppen, det är skönt att ha ugn och mikro, så man kan laga riktig mat. Idag var första dagen med personalmatsal så innan har jag gjort matlådor till lunch. Idag var även första dagen med arbetskläder - vi har snygga blåa skjortor och svarta tröjor med stötentryck över. Läckert :)

Jag jobbar nu i bokningen, bokar alltså in de som vill komma och bo hos oss i Stöten. Det är ett roligt jobb - man pratar med mycket olika människor, och kan erbjuda en riktigt bra produkt. Till skillnad mot när jag jobbade som försäkringsförmedlare...

Det kommer bli första julen utan familjen - jag jobbar den 23:e, 25:e och 26:e så jag åker hem nästa helg istället. Det ska bli trevligt, det blir väl någonslags minijul om jag känner min älskade familj rätt.

Nu ska jag väcka Emma och Emmelie som har somnat bredvid varandra i Emmas säng, och sen ska vi nog dra oss upp till Tipi.

Om ett tag.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0