Föra, 20 december 2008

Nu är jag hemma.
Hemma i min lilla by där allt är sig likt.
Just nu strålar solen in genom fönstret och utanför är det inte vitt av snö som jag redan vant mig vid, utan snarare höstligt brunt.
Men åh, det är vackert det med!

I torsdags lämnade jag Sälen där jag sovit i Charlotte och Mickes lilla annex uschligt tidigt - klockan fem på morgonen satt jag i min lilla bil och brände iväg ner till Borlänge. Satt på tåget 07.55, och vid åtta när vi började rulla hade jag redan somnat. Resan gick riktigt bra, åt en jättegod lasagne på x2000 där jag åkte i första klass och tog påtår på gratiskaffet flera gånger. Bytte i Alvesta och satt i den tysta avdelningen - vilket jag inte kom ihåg utan babblade i telefon med hög röst precis som vanligt...

När jag kom av i Kalmar var den första jag såg Ingrid Wennberg som stod och väntade på Becca! "Ja, det här tåget kommer ju från Köpenhamn" sa hon och pekade på skylten. Och ur samma tåg som jag just kom kommer självfallet Rebecca och Sanne! Då har vi åkte på samma tåg i två timmar utan att veta om det. Såå typiskt!

Sen träffade jag mor och syster, var på Lollos utställning av hennes projektarbete - magnifikt. Vi gick ner till stan och kollade (jag) och shoppade (hon och mamma) julklappar och kom sen hem runt sju. Då hade jag kvalitetstid med pappa, vi åt hockeymackor och snackade medan de andra var på yogan. Åh, vad skönt det var att vara hemma!
Jag älskar den här platsen så himla mycket.

Igår steg jag upp vid åtta eftersom vi skulle in till kalmar jag och mi Padre och köpa julklappar. Till min förvåning var alla i familjen uppe! Så brukar det inte vara annars - speciellt inte första lovdagen! Något har hänt under min månad i bergen...
I Kalmar hittade jag en hel del bra saker, sen åt vi lunch på ikea och sen fikade jag med brudarna i tre timmar. Helt underbart att träffa dem allihop, fast som vanligt kändes det som om det var igår vi träffades sist. Det är väl så det är när man känner varandra utan och innan, antar jag <3

Igår åt vi tapas och rimmade och stimmade och det var mysigt. Idag har jag inte hunnit göra något vettigt alls, sov till halv tolv i min egen underbara säng! Funderar på att kånka med den på tåget, men eftersom den är typ tre gånger så stor som jag så lägger jag nog ner det...

Nu ska jag slå in paket och försöka krysta fram några rim!

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0